De eerste indruk - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Evy Strootman - WaarBenJij.nu De eerste indruk - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Evy Strootman - WaarBenJij.nu

De eerste indruk

Door: Evy

Blijf op de hoogte en volg Evy

23 Maart 2014 | Thailand, Singburi

Het afscheid van pa en ma was zoals voorspeld (zie eerste verslag...), en daarna liep ik voor het eerst van mijn leven alleen door de paspoortcontrole. Ben meteen de gate maar gaan zoeken, heb euro's voor Baht gewisseld (wat een boel flappen krijg je voor 100 euro!) en de laatste belletjes gedaan. Oh ja, ook twee gekke Thai gespot met mondkapjes. In het vliegtuig was het comfortabel. Ik had niemand naast me, heb drie films gekeken (Frozen; aanrader), lekker gegeten en pas na 8 uur vliegen kreeg de eerste baby honger, of oorpijn, of beet het arme kind op zijn tong. Je weet het niet. Maar goed, eenmaal in Bangkok (rustige vlucht trouwens, fijn!) had ik al gauw een medereiziger gevonden, in ieder geval tot aan de pick-up. Daar scheidden onze wegen weer, want zij ging met een vriendin verder en ik had inmiddels Korn gevonden, de man die me zou begeleiden. Er sloten zich een Duits (bij deze boycot ik meteen Malaysian Airlines voor zover dat imago nog verder kan dalen, want dit meisje heeft een noodlanding moeten maken in het regenwoud vanwege een tekort aan brandstof. Vergeten te tanken. Dus) en een Engels meisje aan en we namen afscheid van een stel uit India. Het kan snel gaan, contact leggen.
Eerst met de metro, toen in de taxi en toen nog twee uur in de bus naar Sangburi, waar ik nu ben. Don't worry mama, ik heb twee uur geslapen dus tijd voor misselijkheid was er niet!
Het verblijf is een groot overdekt soort clubhuis met gebouwtjes eromheen waar de kamers zijn. Er staan twee stapelbedden in, badkamer is prima en mijn kamergenoten maken net zo'n bende als ik thuis. Al weet ik niet of ik dat hier zo prettig vind, maar vanavond gaat er al een weg dus met zijn tweeën moet het te doen zijn.
Verder veel Duitse mensen hier en het is een grote mix van organisaties en reizen. Het Engelse meisje Leanne gaat precies hetzelfde doen als ik, dus een maatje heb ik al.
Morgen begint de introductieweek met een ontbijt, vandaag dus nog een beetje acclimatiseren en chillen. Ik ben benieuwd... Op dit moment is alles nog erg onwerkelijk en ik kijk maar een beetje de kat uit de boom. Omgeving in me opnemen, het verblijf een beetje eigen maken en me op mijn gemak gaan voelen.

Het avontuur is begonnen...

  • 23 Maart 2014 - 10:21

    Annemarie:

    Lieve Evy, ik weet nu al dat ik 3x per dag ga kijken of er een update is....wat een geweldig verslag en dat alleen van de eerste dag ! Op avontuur ! Xxx

  • 23 Maart 2014 - 10:33

    Erika:

    Heerlijk om te lezen! Ik kijk uit naar het volgende verslag!!

  • 23 Maart 2014 - 10:33

    Dian En Ruben:

    Lieve Eef,
    Ja daar sta je dan ineens op Thaise bodem!
    Spannend in t begin maar dat mag ook! Laat t allemaal maar gebeuren.
    Je gaat zeker te weten een toptijd krijgen. Over 4 weken luisteren wij naar al jouw ervaringen en enthousiaste verhalen! Geniet! X ons

  • 23 Maart 2014 - 10:38

    Oma En Opa De Rooij:

    Hoi evy hier een berichtje uit Oudenbosch. We hopen dat je een leuke vakantie hebt. Lief zijn voor de olifanten. En goed voor jezelf zorgen. Groetjes Opa en Oma ps we zullen gauw weer iets laten horen xxx

  • 23 Maart 2014 - 10:40

    Pa:

    Hey schoonheid, leuk verslag tot nu toe! Het is allemaal vlot gegaan, lees ik. Al contacten gelegd, dat is ook mooi. Overal zijn mensen, en ben je ook zo in gesprek, altijd leuk, om in contact te komen op deze manier.
    Als je wilt zal ik nog verslag doen van mijn dag van gisteren, die was heell bijzonder. Wedstrijdverslag plaats ik op de site, zie je vanzelf wel.

    Veel plezier nog vandaag, jij gaat misschien aan de Thaise piepers beginnen, wij nemen een croissantje,

    Dikke kus,

    Pa

  • 23 Maart 2014 - 11:25

    Marjoke:

    Lieve Evy, fijnte horen dat je reis goed gegaan is.
    Nu al een ervaring rijker echt te gek.
    Geniet ervan.
    Liefs marjoke

  • 23 Maart 2014 - 12:17

    Britt :

    Lieve evy wat een mooi verslag! Gelukkig heb je een fijne reis gehad en ben je goed aangekomen. We gaan je missen nicht! (Blij dat ik via de mail op de hoogte wordt gehouden van jou avontuur!!!)

  • 23 Maart 2014 - 13:46

    Nikki:

    Wauw... Waar was dat emotionele afscheid achteraf voor nodig, nu blijkt dat we je gewoon dagelijks kunnen volgen daar in Thailand! ;)
    Super fijn dat je zo'n goede vlucht hebt gehad, ik herinner me nog de zweethandjes van vorig jaar toen we op weg waren naar Mallorca... Zo te lezen was de vliegreis deze keer een stuk aangenamer.
    Terwijl ik dit berichtje schrijf komt er hier een stortbui naar beneden, maar al lezend lijkt het net of we een beetje met je mee op vakantie zijn daar in de zon. Ik verwacht dus veel updates om dat gevoel vast te houden!

    Geniet ervan, dikke kus Nikki

  • 23 Maart 2014 - 17:09

    P. Strootman:

    Lieve Evi,
    De hartelijke groeten van Opa Strootman en ik wens je nog veel moois toe en veel plezier!
    Opa Strootman

  • 23 Maart 2014 - 17:10

    P.Strootman:


    Lieve Evi,

    Ik weet niet, of het goed gedaan heb, maar ik wens je nog veel reisplezier toe!

    Opa Strootman

  • 23 Maart 2014 - 17:12

    P. Strootman:

    Tweemaal is scheepsrecht!

  • 24 Maart 2014 - 21:20

    Tante Siet En Ome Jaap:

    Lieve Evy,

    Het lijkt me allemaal 1 groot avontuur daar. Wat een indrukken zal je opdoen. Geniet er maar lekker van!

    Lieve groet van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evy

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 9681

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 04 Augustus 2014

Solar Weekend

22 Maart 2014 - 19 April 2014

4 weken Thailand

Landen bezocht: