Tempels, boeddha's en rijst - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Evy Strootman - WaarBenJij.nu Tempels, boeddha's en rijst - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Evy Strootman - WaarBenJij.nu

Tempels, boeddha's en rijst

Door: Evy

Blijf op de hoogte en volg Evy

25 Maart 2014 | Thailand, Singburi

En inmiddels zijn we al weer twee dagen verder. Twee hele volle dagen, het is niet voor niks dat ik tot nu toe elke dag om 9 uur op bed lig. Kan ook te maken hebben met een jetlag natuurlijk, want ik heb op de gekste tijden honger. En ik word ook om 6 uur 's ochtends wakker. Dat zijn niet echt normale tijden voor mij...

Gisteren zijn we begonnen met een bespreking met de groep, wie wie is en wie wat gaat doen. Het blijkt dat bijna iedereen de 'elephant experience' gaat doen in week twee, oftewel een week tussen de olifanten. Goede verhalen over gehoord en, er schijnen mooie kamers te zijn. De kamers waar we nu bivakkeren zijn namelijk, zelfs voor minder kritische mensen, niet echt comfortabel te noemen. Twee stapelbedden, een mini-kast (die mijn Thaise roomie al heeft ingenomen) en een badkamer met douchekop die je vast moet houden. Maar goed, die douche maakt me wel heel gelukkig na een dag zweten.

Deze week een bestaat uit een intro-week, genaamd 'Siam-culture'. Gisteren zijn we begonnen in de dichtbijzijnde stad Singburi, waar we wat gelopen hebben, Thaise V&D's hebben ontdekt en heel veel vieze dingen op de markt hebben gezien. En geroken. De lunch bestond uit rijst met kip en fruit (of course). Dit was overigens wel op een mooie plek, op een soort terras over het water. Daarna zijn we naar de eerste grote gouden Buddha-tempel gegaan, waar we hebben 'gebeden' en bladgoud op buddha's hebben geplakt. Op blote voeten, trouwens. Daarna terug naar de Lemon House, hoe ons verblijf heet. Het vervoer is een oude truck met achterin twee banken waar de hele groep, bestaande uit 12 meiden en 1 jongen, op zitten. Het rijden is een groot feest, want die wind is heerlijk in de hitte.

Na het eten (rijst, kip, groenten, fruit) hebben we Thaise les gehad (sawaddee!) en kwamen er Thaise kinderen optreden voor ons en we hebben ook mee gedanst. Althans, er hoorde een ingewikkelde beweging met je handen bij, maar wat gezwaai keurden ze ook goed. Daarna gauw douchen, een theetje drinken, wat kletsen en naar bed, totaal gesloopt.

Vanochtend om half 9 aan het ontbijt, dit keer prima sandwiches! Om half 10 zou de truck vertrekken naar Ayutthaya, de oude hoofdstad van Thailand met heul veel tempels en Buddha's. Allemaal mooi, maar na een dag lopen in de zon (en lunch, met rijstkipgroentenfruit) was mijn rug het wel beu. Ook zijn we nog gestopt bij een 'olifantendorp', maar ik heb nog nooit zo iets zieligs gezien. Ik hoop dat de olifanten van volgende week het beter hebben.
Na het avondeten (ik ga niet meer vertellen wat het was) zijn we weer anderhalf uur terug gereden/gestuiterd.

Verder hebben ik het heel gezellig met nog drie Nederlandse meiden die de komende twee weken hetzelfde programma volgen. Ook moet ik erg lachen om hoe iedereen behalve de Nederlanders hier mijn naam uitspreken. Dat wordt dus Eve, voor sommigen van jullie ook bekend. Benthe, een van de meiden, heeft hetzelfde probleem. Nu zijn we dus Eve en Ben.
Op onze beurt hebben we een Ierse jongen Kate genoemd, want zijn naam was ook niet te doen.

Tot zo ver.. Voel me al steeds meer thuis en af en toe besef ik dat ik echt in Thailand ben, aan de andere kant van mijn wereld. Maar het is fijn om nu al maatjes te hebben, die alledrie overigens nog langer weg blijven (7, 10 en 12 weken) én 6, 4 en 3 jaar jonger zijn. Respect!

  • 25 Maart 2014 - 14:06

    Daphne S:

    Stroot,

    Ben je op vakantie, heb je het nog 'druk' met heen en weer sjeezen, rijstgroentekipenfruit, slapen, etc...
    Prachtig om te lezen wat je allemaal doet én dat je ook nog leuke mensen hebt ontmoet!

    Ben benieuwd naar je komende dagen en hoop snel weer iets te lezen :-)
    En hoop vooral dat je ook iets anders te vr.. uh.. eten krijgt!!
    Joe,xxxx

  • 25 Maart 2014 - 14:09

    Pa:

    Hey Schatje,
    boeiend om te lezen! Als je je dagen zo intensief blijft beleven, als je nu beschrijft, wordt het een onvergetelijke vakantie. Geniet maar lekker verder, ik kijk uit naar je volgende verslag. denk om je rug! xx doei, xx Pa

  • 25 Maart 2014 - 15:02

    Ivana Van Hoof:

    Eef!

    Hebben ze daar geen Mac?! Of sushi? Haha!
    Geweldig om zo mee te lezen!
    Maak je niet druk over hoe onwerkelijk het allemaal is.
    Ook heel veel later kun je nog nagenieten van deze stap die je zelf hebt gemaakt.
    Je bent een kleine grote bikkel!

    XXX Liefs, Ivana

  • 25 Maart 2014 - 15:22

    Angela:

    Jee wat leuk om te lezen!!
    Heel veel plezier nog..en genieten he!!

    Xx

  • 25 Maart 2014 - 16:40

    Annemarie:

    Sushi, olifanten, zon, dansende kindjes en shiek vervoer ...wat wil je nog meer ???? Heerlijk geschreven ! Goed drinken ! Xxx

  • 25 Maart 2014 - 16:40

    Annemarie:

    Sushi, olifanten, zon, dansende kindjes en shiek vervoer ...wat wil je nog meer ???? Heerlijk geschreven ! Goed drinken ! Xxx

  • 25 Maart 2014 - 17:44

    Anita:

    Evee, ik voelde die naam ooit al aankomen ;-) Ik zat serieus al te wachten op je volgende verslag! Leuk! Fijn ook dat je al wat meiden hebt leren kennen enzo! Veel plezier verder en looking forward naar je volgende verslag! Liefs, ons

    Ps. Als je terug bent, ben je van harte welkom om rijstkipgroentenfruit te komen eten xx

  • 25 Maart 2014 - 18:54

    De Bakkertjes:

    Hoi Evy,
    Wat een heerlijk verslag, ik hoop dat je zo blijft schrijven tot de laatste dag. dan zijn we er ook een beetje bij heej...Lekker genieten !! groetjes van ons alle 4

  • 25 Maart 2014 - 18:58

    Corina:

    Wat een heerlijk verslag weer,ik word er zo blij van! Gelukkig hebben ze daar ook een v&d dan denk je vast aan mij!wat zielig die olifanten vandaag hopelijk is t volgende week beter!Blij met elk bericht van je want ik vind 4 weken lang genoeg....Dikke X

  • 25 Maart 2014 - 21:03

    Corrie Leijten:

    Heel veel plezier Eve (beter dan Davey hihi), Ik denk dat als je helemaal gewend bent, niet meer naar Nederland terug wil.

    Groetjes van Richard en mij.

  • 25 Maart 2014 - 21:20

    A3 Den Engelse:

    Heel leuk beschreven en heel leuk om je zo te volgen op je Reid!! Een leuk gezelschap is ook heel belangrijk Eve...... Geniet ze verder!!!!! Gr A3

  • 25 Maart 2014 - 23:43

    Dian :

    Eveeeeeeee!! Wat ben ik blij dat ik je op deze manier kan volgen. Heerlijk om mee te beleven wat je daar allemaal doet en meemaakt. Fijn dat je gezellige maatjes hebt. Dat maakt het er gelijk nog een stuk leuker op. Veel plzr!!' Enjoyyyyyy!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evy

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 9676

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 04 Augustus 2014

Solar Weekend

22 Maart 2014 - 19 April 2014

4 weken Thailand

Landen bezocht: