'Maybe you wish foh winning lottely' - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Evy Strootman - WaarBenJij.nu 'Maybe you wish foh winning lottely' - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Evy Strootman - WaarBenJij.nu

'Maybe you wish foh winning lottely'

Door: Evy

Blijf op de hoogte en volg Evy

27 Maart 2014 | Thailand, Singburi

Er wordt inmiddels zelfs gevraagd om een nieuw verslag... te leuk haha. Deze week maak ik elke dag nog verschillende dingen mee, volgende week zal het minder zijn. Maar hier dan de indrukken van afgelopen twee dagen...

Gisteren was een relaxte dag. 's Ochtends, na een ontbijtje van pannekoekjes, reden we naar een plek waar we armbandjes gingen maken. Heel simpel, met gekleurde touwtjes en houten kraaltjes, maar ik vind dat geprul heerlijk. Ook nog wat extra armbandjes gekocht bij deze mensen en het is ongelooflijk hoe blij zij zijn met 20 Baht fooi (ongeveer 50 cent). We hebben gevraagd wat hier het gemiddelde maandsalaris is; tussen de 100 en 220 euro. Alles is hier sowieso goedkoop. Of is het bij ons gewoon erg duur?
Daarna stond onze Thaise kookles op het programma. Geen verrassende gerechten, maar wel leuk om te zien wat er eigenlijk allemaal ingaat. We hebben onze eigen salade (knoflook, pepertje, soyasaus, pinda's, papaya, wortel en tomaat) en noedelgerecht (met knoflook, ei, noedels, groenten en soyasaus) gemaakt. Lekker!

Daarna; free time in Singburi! Hier zijn we eerst op zoek gegaan naar een telefoon'winkel', want Benthe haar scherm was kapot. Gelukkig gevonden in de eerder genoemde V&D. Wachtende op de telefoon hebben we het zwembad van Singburi opgezocht, wat was dat fijn in die hitte! Om vier uur 's middags gingen we weer terug naar huis en namen we een gelukkige Benthe mee terug, want telefoon gemaakt voor 40 euro. Ze hebben wel de verkeerde kleur scherm er terug op gezet, maar ach, kleinigheidje blijf je houden.

Na een frisse douche reden we naar een Thais barbecuerestaurant. Wat de Thai een barbecue noemen is een stenen schaal met een vuurtje, daar bovenop een ijzeren schaal waar kokend water in wordt gegoten (voor de mie en noedels, of course) en in het midden kun je het vlees bakken. Ik durfde me niet aan al het rauwe voedsel te wagen, maar de kip smaakte net zoals thuis en zoals alle dagen gingen de stukken watermeloen er snel doorheen.

Toen we weer terug waren hebben we een filmpje opgezet op een van de laptops en was de dag alweer voorbij. Oh ja, skypen met broertje was ook weer ouderwets gezellig en ik heb nog even van vertrouwd geblaf van mijn twee kleine harige vrienden mogen genieten.

Vandaag stonden er weer wat culturele zaken op het programma. We begonnen bij een monument voor soldaten die ervoor hebben gezorgd dat Thailand bevrijd werd van Birma (geloof ik, onze gids praat Engels op zijn 'Aziatisch'). Bij ongeveer elk monument en elke Buddha kan je bidden of wensen. En elke keer is het voorbeeld 'maybe you wish foh winning lottely' - en dan kan je me weer opvegen. Maar we hebben inmiddels al zo veel keer mogen bidden en wensen dat ik steeds creatiever moet worden met wensen. Als ze uitkomen horen jullie het natuurlijk en dan bel ik onze gids op om haar te bedanken dat ze ons elke keer aan het bidden heeft gezet.

Na dit monument zijn we naar een plek gereden waar heel bijzonder handwerk wordt verricht. Het wrange is alleen dat deze mensen hier werken omdat ze te oud of lelijk (ja echt) zijn om bijvoorbeeld in een winkel te staan. We hebben al gemerkt dat schoonheid hier enorm belangrijk is, tot het discriminerende aan toe dus. Ze verdienen wat het product waard is wat uiteindelijk verkocht wordt (tapijt, schilderijen), maar of dat nu altijd even eerlijk gaat... Daarna hebben we nog even gekeken bij een fishfarm, waarbij ik op een veilige afstand van het water ben gebleven. Vriendenweekend 2013, meer zeg ik niet :-). Daarna lunch in de Lemon House en door naar de volgende Buddha-tempel. Ik was nu even vergeten dat je benen en schouders moest bedekken, dus ik mocht een prachtig mooi heel warm roze omslagjurkje aan. Vandaag was een erg warme dag, dus waren we blij dat ons programma eindigde in de Tesco.

Na wat chips, pindakaas, sinaasappelsap, cola en tandpasta ingeslagen te hebben zijn we naar een soort Pizza Hut gegaan en hebben we friet, knoflookbrood en pizza besteld. Wat een geluk verscheen er bij sommigen op het gezicht! Oh ja, hier nog wat leuks dat ik tegen kwam vandaag; http://www.upcoming.nl/carmoede/6227/waar-zouden-we-zijn-zonder-kaas-in-ons-leven?internal_referrer=latest (vandaag hebben we het over kaas gehad en hoe lekker de kaas in Nederland is).

Nu inmiddels weer even terug in de Lemon House waar we alleen nog wat fruit hebben gegeten. Het aantal muggenbulten is niet meer te tellen en de jeuk is vreselijk, maar nog steeds niks gevonden dat er goed tegen helpt. Ik moet na elke zin typen stoppen om te krabben... maar ach, als dat alles is? Zie de foto's die ik er zo bij zet voor wat visuele ondersteuning van het verslag! Lieve iedereen, bedankt voor de heerlijke reacties. Ik geniet!

  • 27 Maart 2014 - 13:47

    Moeders Corina:

    Hi schatje wat toch weer een levendig verslag,ik zie t bijna voor me!ja meis t leven is niet overal eerlijk....Ik heb nog even gegoogled op muggenbulten, met tandpasta of azijn insmeren schijnt ook een oud huismiddeltje te zijn al weet ik niet of dat ook tegen wilde Thaise muggen helpt of alleen onze tamme Ned. Mug? Tis t proberen waard? En ja ik word zelfs op staat aangesproken wanneer komt t volgende verslag van evy? Zo super hoe iedereen met je meeleest! Dikke X mama

  • 27 Maart 2014 - 13:48

    Evy :

    Lieve Eef, Eve, wat schrijf je heerlijk!
    Als ik de verslagen moet geloven, geniet je enorm! Dat al met deze bijna eerste week, de volgende weken zal dat ook helemaal goed komen.
    Heel veel plezier, genieten en tot je volgende verslag.

    XXX Evy

  • 27 Maart 2014 - 13:58

    Linda:

    - hello where you fwom?
    - "plons" meer zeg ik niet ;)
    Lekker genieten dotje

  • 27 Maart 2014 - 14:47

    Anne:

    Een fijne break om tussen het schrijven van verslagen en voorbereiden van behandelingen jou reisverslagen te lezen! Have fun Stroot! X

  • 27 Maart 2014 - 14:57

    A3den Engelse:

    Bedankt Evy voor je vlotte en leuke " babbel". Tip muggen.... Apotheek..... Thais " middel" werkt ( is mijn ervaring.....) het beste!!! Is hele vervelende bijkomstigheid tijdens geweldige reiservaring..... Gr. A3

  • 27 Maart 2014 - 16:32

    De Bakkertjes:

    Hoi Evy,

    Weer even een paar minuten ( ik ben dialectisch heej ;-)) heerlijk in Thailand geweest. Leuk dat je alles zo gezellig beschrijf, we genieten met je mee. En weet je wat het ook is als ik je verhalen lees, dan zie ik het gezicht voor me van je moeder als zij het aan het lezen is ....... wedden dat ze leest met een tissue.
    Heel veel plezier meisje , eneuh sterkte met de muggen!

    Gr.Zwingelspaan

  • 27 Maart 2014 - 17:47

    Erika:

    Ja Evy ik was een van die mensen die je moeder aansprak omdat ik ongeduldig was met wachten op een nieuw verslag!! Nou bedankt hoor, ik heb weer genoten! Balen van die muggen! O ja als je niet meer weet waarvoor je moet bidden denk dan ook eens aan mij....ik wil ook best een keer de loterij winnen!! Haha Veel plezier en tot het volgende verslag!!

    Groeten van alle Tetjes

  • 27 Maart 2014 - 18:03

    Cathy:

    Hoi Evy, heerlijk die verslagen, ik krijg er een ernstig dejavu gevoel van. Tipje voor op de markt, laat bij een kraampje waarvan je denkt dat ze er geneesmiddelen of thee verkopen je muggebulten zien. waarschijnlijk krijg je dan een klein blikje met een stinkend goedje, helpt geweldig tegen de muggen en jeuk. Probeer ook op de markt eens Jianbin, een pannekoek met ei en bosui, geweldig lekker. We kijken uit naar je volgende verslag, groetjes van ons allemaal. Cathy en de rest

  • 27 Maart 2014 - 18:04

    Tinet:

    Evert! Heerlijk weer een verslag! Erg leuk om weer te lezen! Wat maak je toch onwijs veel mee. Ongelofelijk! Lekker genieten dotje! Xx

  • 28 Maart 2014 - 07:34

    Dian:

    Eef, wat doe jij in t water? Meer zeg ik niet...
    Wat n heerlijk verslag weer. Het doet me goed om te lezen dat t goed met je gaat. Echt fijn dotje.
    Have fun!!! X

  • 28 Maart 2014 - 13:20

    Daf Stroot:

    Strootje, geweldig verslag weer.
    Heerlijk die uitspraken, ik zit hardop mee te lachen achter mijn laptop.
    Super dat je zo geniet en leuke mensen leert kennen :-)

    Bid jij er op los, dan zien wij het winnende lot uit de loterij wel verschijnen!
    Geniet van je weekend 'off' en op naar de olifanten!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evy

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 9657

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 04 Augustus 2014

Solar Weekend

22 Maart 2014 - 19 April 2014

4 weken Thailand

Landen bezocht: