Een week in Thailand - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Evy Strootman - WaarBenJij.nu Een week in Thailand - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Evy Strootman - WaarBenJij.nu

Een week in Thailand

Door: Evy

Blijf op de hoogte en volg Evy

30 Maart 2014 | Thailand, Singburi

En de eerste week is alweer voorbij. Het was best een boeiende week en we hebben een hoop mooie dingen gezien, maar wat jammer was is dat onze Thaise gids Benz slecht Engels sprak en ik daarom het gevoel heb dat ik veel dingen gemist heb. Thuis nog maar eens na lezen...

Afgelopen vrijdag gingen we als eerste naar de voetstap van Buddha. Dit was een mega groot gat gevuld met goud in een klein tempeltje, waar je alleen maar op je knieën en met je voeten naar achteren een foto mocht maken. Daarna moest je een keuze maken tussen drie trappen; een voor geluk in de liefde, een voor je carrière en een voor je gezondheid. Voordat je begon te lopen moest je je adem inhouden en pas loslaten als je beneden was. Ik heb gekozen voor de gezondheidsafdaling, hopend dat het me de komende drie weken gezond gaat houden... Daarna nog met een stok op een hoop klokken geslagen (had ook iets te maken met het huwelijk, waar hier alles om draait) en drie stappen op een markt gezet.

Na de zittende lunch reden we door naar een soort Apenheul. Dit was hilarisch, die apen sprongen totaal onaangekondigd op je lijf. Ook te schattig; babyaapjes die onder de moeder hingen. Ook ik heb nog een aap op m'n nek en hoofd gehad. Kippenvel op m'n benen maar de foto's zijn top, haha. Blij dat dit snel klaar was, want ik werd er toch wel een beetje panisch van, gekke apen!

Gedurende de dag ontstond het plan om vrijdagavond tot en met zaterdagavond een uitstapje te maken naar de watervallen bij de Kwai rivier, bij het plaatsje Erawan. In het weekend is hier namelijk niks te doen. Het was ook een optie om te stoppen bij de Tiger Temple, maar we hadden allemaal geen zin om met tijgers op de foto te gaan die totaal tam en waarschijnlijk gedrogeerd zijn.

Om half 6 na het eten was het zover, met zijn negenen in een supersnelle bus richting Kachanaburi. Daar zouden we overnachten, en na ongeveer 2,5 uur rijden waren we er. Voor 250 baht hadden we een tweepersoonkamer (ongeveer 2,50 pp) en we hadden daarna met onze chauffeur afgesproken bij een bar 20 meter verder. Voor 450 baht hadden Benthe en ik een cocktailemmertje waar we de hele avond mee gedaan hebben. Die gekke Thai hadden een soort stoelendans bedacht waarbij er bij de laatste ronden steeds schunniger opdrachten werden verzonnen. We hebben vooral heel hard (uit)gelachen en rond 12 uur was het wel weer bedtijd.

'S ochtends hadden we eigenlijk afgesproken om om 10 uur weg te gaan, maar dat werd 11 uur vanwege het iets later thuis komen van onze reisgenoten. Na nog een uur racen waren we in Erawan. Er waren in totaal zeven watervallen, we hebben er uiteindelijk vijf gezien. Het was een flinke klim maar het was het waard, want we hebben nu eindelijk de echt mooie Thaise natuur gezien. Wel heb ik mijn teen moeilijk hard gestoten omdat ik schrok van de vissen die aan mijn benen hingen en met het naar beneden lopen schoot de kramp in mijn bovenbeen (afkickverschijnselen?).
Eenmaal beneden hebben we rond 4 uur friet en een sandwich op, want daarna begon de terugreis van 3 uur terug naar Singburi. Oordopjes in, een beetje slapen, en zolang we rechtdoor rijden heeft mijn wagenziekte geen kans. Al met al een leuk uitstapje en weer een ervaring erbij.

Vandaag gaan we nog even Singburi in, een Thaise massage proberen, zwemmen en ik hoop een goed middel te vinden tegen de jeuk. Vanavond vertrekken we om half 8 voor een lange reis naar Umphang (olifantenweek), waar we morgenochtend rond 10 uur aankomen. Nu zie ik er tegenop, maar ik ben ook benieuwd waar dit me weer gaat brengen... Het is in ieder geval fijn om een inmiddels vertrouwd clubje om me heen te hebben, waardoor afgelopen week ook heel snel gegaan is.

  • 30 Maart 2014 - 10:02

    Piet Strootman:

    Lieve Evi,

    De hartelijke groeten van je opa en heel veel moois toegewenst!
    We volgen je op de voet!
    Opa Strootman

  • 30 Maart 2014 - 10:09

    Linda :

    Wat toch gaaf allemaal Eef, erg leuk!
    Ben zo benieuwd naar de foto's!!
    En die prijzen: heerlijk. Heel herkenbaar.
    Heel veel plezier bij de olifanten, dat wordt een heel bijzondere ervaring!!

    Dikke kus vanuit Klundert

  • 30 Maart 2014 - 10:22

    Anita:

    Blij dat het goed gaat daar en je het naar je zin hebt! De olifantenweek wordt vast top. Geniet er van en veel plezier! Xxx

  • 30 Maart 2014 - 11:14

    CDEROOIJ@caiway.nl:

    Hoy maatje hier deandere opa we genieten nog elke dag van je verslagen !
    Je kunt zo als verslaggeefster van de krant oma kijkt nu al uit naar de Olifantenverslagen!
    Groetjes Oma en Opa!xxx

  • 30 Maart 2014 - 13:33

    Dian:

    Evyyyyy!!!! Leuk leuk leuk!!!! Heerlijk, jouw verhalen! Het doet me goed dat je het daar zo naar je zin hebt. Ik hoop dat je inmiddels een goed middeltje hebt gevonden tegen de jeuk! X

  • 30 Maart 2014 - 13:49

    Moeders Corina:

    Wat een leuke verhalen weer! Wij verheugen ons er op om je zo dadelijk "live" te spreken! Dikke x

  • 30 Maart 2014 - 22:15

    Tante Siet:

    Lieve Evy,

    Ik wens je veel plezier bij de olifantenweek. Lijkt me best een belevenis. Heeft de tip van je moeder om de jeuk tegen te gaan met tandpasta nog niet veel geholpen? Ik hoop dat het snel wat beter mag worden.

    Liefs van mij en ome Jaap

  • 31 Maart 2014 - 22:54

    Marian Strootmam:

    Lieve Evy,
    Ik heb net zitten genieten van je leuke reisverslagen!
    Wat schrijf je toch levendig zeg, zie het zo voor me (vooral de heerlijke recepten ha ha)
    Wat leuk dat jullie met elkaar zo'n leuke groep zijn.
    Prachtige foto's en ben benieuwd naar je ervaring met de olifanten.

    Hopenlijk vind je snel iets voor de muggenbeten.
    Liefs van Henk en Marian X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evy

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 9672

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 04 Augustus 2014

Solar Weekend

22 Maart 2014 - 19 April 2014

4 weken Thailand

Landen bezocht: