Festivalkamperen - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Evy Strootman - WaarBenJij.nu Festivalkamperen - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Evy Strootman - WaarBenJij.nu

Festivalkamperen

Door: Evy

Blijf op de hoogte en volg Evy

01 Augustus 2014 | Nederland, Roermond

Na uiteindelijk ongeveer drie uur (dríé uur) in de rij te hebben gestaan waren we bij de hekken gekomen van de ingang. Het was wel duidelijk dat wij echte amateurs zijn wat festivalkamperen betreft. Ik maak gewoon even een nieuw werkwoord, want 'gewoon' kamperen is niets vergeleken met festivalkamperen. Groepen met kruiwagens, karretjes, steekwagentjes, bolderkarren, winkelwagens en zelfs die karren uit de supermarkt die de vullers gebruiken... Alles om maar zo veel mogelijk zo snel mogelijk op de camping te krijgen. We vonden een plek aan het water waar onze twee riante tenten konden staan en het opzetten kon beginnen. Dit ging verbazingwekkend vlekkeloos, maar dat mocht ook wel na die slopende drie uur in de brandende zon. Ons avondeten bestond uit een broodje kroket en daarna zijn we terug naar de auto's gelopen om deel twee van onze inboedel te halen. Inmiddels was er ook een groot watergevecht aan de gang, maar dat was alleen maar lekker na dat gezweet! Helaas was er gisteravond niet veel te doen op de camping, dus na een lauw wijntje (koelkastloos zijn heeft meerdere nadelen) zijn we rond 01:00 gaan slapen. Terug naar het werkwoord festivalkamperen. Waar je op een gewone camping tussen 22:00 en 07:00 stil moet zijn, gaat hier natuurlijk het feest onbeperkt door. Tot een uur of 04:00 hebben we kunnen genieten van een karaoke/meezingfeestje vlak naast ons, met hits van The Vengaboys, Celine Dion en Mariah Carey (All I want for Christmas.. Echt waar!). Daarna werden zij ook moe van zichzelf en werd het rustig aan de Maasplassen...
Rond 09:00 was Evert klaarwakkert en zijn we maar douches op gaan zoeken. Een ding wat dus best goed geregeld is. Voor een muntje mag je lekker de kraan open draaien en komt er warm water uit. Meer heeft een mens niet nodig. De rest van de ochtend besteden wij aan heel hard chillen bij de tenten, in bikini wel te verstaan, en kijken we naar alle mensen die langskomen die vandaag een paar grassprieten gaan zoeken om hun tent op kwijt te kunnen. We weten wat jullie voelen! Het schijnt dat er vanmiddag eindelijk ergens een feestje begint en het festivalterrein kunnen we al zien liggen vanaf ons plekske. Ondertussen verzinnen wij nog wat creatieve mogelijkheden om te eten. Op dit moment liggen er twee blikjes knakworst warm te worden in de zon. Voor een eventuele volgende keer... Hebben we al een lijstje hoe we het anders zouden doen ;-)

• 01 Augustus 2014 - 12:33

Peter Strootman:

Wat een avontuur daar, leuk joh. Veel plezier vandaag! x Pa

• 01 Augustus 2014 - 20:47

Ivana:

HAHAHAHAHA.... Tranen rollen over mijn wangen. Wat een verfijnde en humoristische beschrijving van het grassprieten festijn! Fijn feestje Eef! Xxxx