Aankomst in Umphang - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Evy Strootman - WaarBenJij.nu Aankomst in Umphang - Reisverslag uit Umphang, Thailand van Evy Strootman - WaarBenJij.nu

Aankomst in Umphang

Door: Evy

Blijf op de hoogte en volg Evy

01 April 2014 | Thailand, Umphang

Inmiddels vanuit Umphang, in het verre noordwesten na een lange reis; sawaddee-kaa! Wat die reis betreft zal ik niet te uitgebreid ingaan op de details, want ik heb liever niet dat jullie je net zo ellendig gaan voelen als ik... ;-)

Zondagavond om 19:30 vertrokken we met de pick-ups naar het busstation van Singburi, onderweg zijn we nog een keer gestopt bij de Brown House (een van de huizen van de organisatie) om vijf Franse jongens op te pikken. Om 20:00 waren we bij het busstation, om 21:15 was de lijnbus er die ons naar het busstation van Mae Sot zou brengen. Deze bussen waren best comfortabel, fijne stoelen en een dekentje en voor het eerst sinds ik in Thailand ben had ik lange mouwen aan. Een stuk minder comfortabel waren de lichten die elk uur aan gingen, waaronder bij een paspoortcontrole. Na een reis van 8 (!) uur kwamen we om 5:00 's ochtends aan in Mae Sot, waar we ook de meest vieze sanitaire stop van de reis hebben gehad. Hier werden we opgehaald door twee pick-ups, bagage bovenop en wij achterin. Na deze koude, hobbelige, bochtige, vier uur durende trip kwamen we aan in Umphang.... om aan te geven hoe bochtig; bij de tussenstop na twee uur stond een bord dat we toen nog 1189 bochten zouden nemen. Alsof het iets leuks was.

Van de vermoeidheid, misselijkheid en de duur van de trip was ik behoorlijk van slag en heeft Benthe, mijn roomie van de eerste twee weken, snel de sleutel van de kamer gehaald. Na een paar uur slaap, een douche en lekker eten leefde Evert weer. We hebben besloten niet meer over de reis te praten...

Maar toen was het tijd om kennis te maken met de olifanten, waarvoor we hier tenslotte zijn. Eerst stopten we om bananenbomen om te hakken als voer voor de olifanten. Dit doen we voortaan elke morgen. Vandaag was het meer om te kijken hoe het werkte, want de olifanten hadden die ochtend natuurlijk al eten gehad. Klein hobbelig stukje rijden, en daar waren ze... Enorme beesten, gelukkig alleen vast aan een touwtje inclusief een uk van vier jaar oud. Zie de foto's... :-) heel erg leuk. Hierna weer terug naar het huis en verder niet veel bijzonders meer gedaan.

De nacht was koud, maar dat is ook wel een keer lekker. Het bed noem ik ook wel mijn plankje, maar ik kan het voor een paar nachten wel hebben. Goed geslapen dus en vanochtend om half 9 lekker ontbijten met een gebakken eitje. Daarna weer naar de plaats waar we bananenbomen gingen hakken. Ik pakte heel stoer een hakmes en dacht, laat ik beginnen met een kleintje. Dus ik zwaai dat ding al omhoog en hoor van alle kanten 'NOO!' – blijkt dat ze de kleine boompjes nooit afhakken... en door! Ik ben doorgegaan tot ik een flinke blaar had gekweekt, maar mijn bijdrage was weer geleverd. Daarna naar onze grote vrienden. Na het eten gingen we rijden! Dat beest door zijn knieen, ik dacht, zal wel hetzelfde zijn als bij een paard, en ik zat. Beest omhoog en lopen maar! Wat een gekke maar gave ervaring. Na de lunch (pasta!, wel met dezelfde ingredienten die ook door de rijst zitten haha, maar iedereen was dolgelukkig) ging de andere helft van de groep op de olifanten zitten en door het water heen lopen. Daarna kwamen we allemaal naar de rivier en hebben we wat gezwommen en gespeeld. De olifantenpoep dreef af en toe langs je, maar het was hilarisch hoe de olifanten in het water echt met elkaar en ons spelen.

De rest van de week ziet er ongeveer hetzelfde uit, waarbij we morgenmiddag in plaats van zwemmen met de olifanten naar watervallen gaan en donderdag gaan we een nacht kamperen. En nu niet allemaal gaan zeggen dat ik dat niks vind want in Italie vorig jaar was het ook echt echt kamperen haha. Ik leef hier sowieso als een 'zwerver', net als iedereen, lekker terug naar de basis.

We hebben het nog steeds gezellig en lachen wat af. Het leukste wat er is als je met zo veel nationaliteiten in een groep zit, is elkaars taal leren. Nederlands is natuurlijk het grappigst tussen het Frans, Engels en Duits, want niemand verstaat het. We hebben vandaag de Thai, Engelsen en Fransen geleerd om 'nee, nee, nee, sodemieter op!' te zeggen, en dat gebeurt nu elke keer als we elkaar in de zeik nemen. Ondertussen krikken wij ons Engels en Frans weer een beetje op, altijd goed!

De foto's zullen er iets later op staan, wifi is niet top, maar hou de blog in de gaten... :-)

Dikke kus voor iedereen X

  • 01 April 2014 - 16:04

    Derooij@caiway.:

    Hoy maatje hier ben ik weer gelezen dat je een zware dag achter de rug hebt
    ja meisje het is altijd geen rozegeur en maneschijn!
    maar jou kennende jij

  • 01 April 2014 - 16:15

    Derooij@caiway .nl:

    hier het vervolg van mij nverslag nu je bij die grote beesten bent zal het wel beter gaan hopelijk
    groetjes oma en opa de rooij!xxx

  • 01 April 2014 - 17:36

    Tinet:

    Waah eve! Wat n ervaringen weer! Ubervet!! Idd paarden en olifanten, bijna geen verschil haha! Genieten nog vrouwke! Xx

  • 01 April 2014 - 17:54

    Anita:

    Okee, no comments op de reis ;-) Gaaf zeg, ritje op de olifanten en zelfs ermee spelen. Bijzonder allemaal! Geniet! Liefs

  • 01 April 2014 - 18:55

    Moeder Corina:

    Geweldig verslag weer! Ik zie je al met een hakbijl staan..in afwachting van de foto s.dikke X

  • 01 April 2014 - 19:48

    Juliette:

    Klinkt goed Eef!! Als de eindbestemming het waard is vergeet je de reis extra snel! Enjoyyyy!!! Xxx

  • 01 April 2014 - 20:08

    Saskia:

    Wat een leuke verhalen! Geniet ervan daar, ik blijf je volgen!

  • 01 April 2014 - 21:31

    A3 Den Engelse:

    Mooie verhalen ! Ik vind het heel leuk om te lezen!!!!! Ook zonder foto's is het heel beeldend!!!! Er zullen vast nog veel " verrassingen" volgen...... Geniet ze lekker verder

  • 02 April 2014 - 18:02

    Sjokie:

    Wat ontzettend leuk om al je verhalen te lezen.
    Wat een belevenis.
    Je omschrijft het allemaal zo leuk dat ik er inderdaad echt een plaatje bij heb.
    Genietse.
    Liefs x

  • 02 April 2014 - 18:27

    Daphne:

    Heel gaaf Stroot! Geniet ervan! X

  • 03 April 2014 - 09:19

    Linda:

    Wat heerlijk om te lezen. Heerlijk dat je het zo naar je zin hebt.
    Mijn god zeg wat een gave ervaring met die olifanten. Zo tof! Geniet ervan want t gaat snel!
    Dikke pakkerd vanuit het lente-achtige Klundert!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evy

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 9626

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 04 Augustus 2014

Solar Weekend

22 Maart 2014 - 19 April 2014

4 weken Thailand

Landen bezocht: